Monday, March 24, 2014

Glitter Removal Tutorial


כבר ציינתי כאן בעבר המון פעמים שלק גליטרי זה אחד הדברים הכי כיפיים שיש, אבל אם לא יודעים להסיר אותו כמו שצריך, הוא יכול להפוך לסיוט.
הגליטרים נוטים להידבק בעקשנות לציפורן גם הרבה אחרי שהסרנו את הלק הצבעוני, וקשה מאוד להיפטר מהם.
אני משתמשת כבר המון זמן בשיטה מצויינת וקלילה והחלטתי לחלוק איתכן מדריך בעברית, כי עד עכשיו הייתי מפנה אתכם לסרטונים באנגלית ואני יודעת שזה לא מתאים לכולן...

חוץ מזה, עם הזמן עשיתי כל מיני שינויים ואני לא משתמשת בדיוק בשיטה שרואים ביוטיוב, אז החלטתי לחלוק איתכם את הדרך שלי. 

למי שתוהה - לק הבסיס שלי הוא Essie Sand Tropez ומעליו מרחתי שכבה של Polish Me Silly Freckles


הציוד שתצטרכו: כדור אחד של צמר גפן, יריעה של נייר כסף ומסיר לק. 

מתחילים עם הכדור: למי שלא יודעת, אפשר לפתוח את הכדור לרצועה ארוכה ולקרוע אותו לחתיכות קטנות, כך נוכל להשתמש בכדור אחד עבור כל הציפורניים!
בתמונה הראשונה תוכלו לראות איך אני דוחפת את האצבע למרכז הכדור עד שהשפיץ שלו יוצא החוצה. עכשיו אפשר למשוך את השפיץ ולפתוח את הכדור לרצועה. קצת קשה להסביר במילים, אבל התמונות די ברורות. נסו בבית ותראו כמה זה קל.


יש סוגים שונים של כדורים. יש כדורים עבים מאוד שניתן לפצל לשתי רצועות כמו שאני עושה בתמונה השניה. יש כדורים דקים מדי, וברגע שננסה לפצל את הרצועה הראשונה נישאר עם רצועות דקות מדי שלא נוכל להשתמש בהן.


אחרי שחותכים את הרצועות לחתיכות קטנות שיתאימו לציפורניים שלנו (כל חצי רצועה כזה הופך אצלי ל-11 חתיכות) הגיע הזמן לנייר הכסף: חותכים 10 ריבועי נייר כסף שיתאימו לצמר גפן. שימו לב שהם צריכים להיות מספיק גדולים כך שנוכל לעטוף איתם את הציפורן, אבל לא צריך יריעות ענקיות ובזבזניות כמו שרואים ברוב הסירטונים ביוטיוב.


מספיגים כל כדור במעט מסיר לק או באציטון (אני משתמשת בדרך כלל במסיר הכחול של ש. שוורץ, שמייצרים עבור לייף, שופרסל, מגה וכו'), מניחים על הציפורן ועוטפים בנייר כסף. הסיבה לעטיפה היא כדי שהחומר לא יתאדה מהציפורן כך שהוא יוכל להמשיך לעבוד במשך מס' דקות.

אני בדרך כלל מחכה 3-10 דקות, תלוי עד כמה הגליטר שלי עקשן. ככל שתעבדו עם יותר גליטרים תלמדו לזהות אילו מהם דורשים יותר זמן השרייה במסיר לק ואילו מסתפקים בדקות בודדות.
בזמן שאתן מחכות בסבלנות אני ממליצה לצפות באיזה סרטון ביוטיוב, נניח להריץ שיר של זמרת אהובה בלופים...


אחרי שעבר הזמן, יש שתי שיטות להסרת ה"כובע" מהציפורן. אני אתחיל עם השיטה המקובלת, ואז אראה לכן את השיטה שאני מעדיפה.

מה שרוב המדריכים ממליצים זה להזיז מעט את הכובע מצד לצד, ואז למשוך אותו מהציפורן. אני לא אוהבת את השיטה הזו כי זה יכול לשרוט את פני הציפורן, וגם כי אם נשאר קצת לק על הציפורן אין אפשרות להשתמש שוב בצמר גפן כדי להסיר אותו.


אני מעדיפה את השיטה הבאה: אחרי שצפיתן בקליפ של שאקירה פעמיים-שלוש, פותחים בעדינות את נייר הכסף ורק אז מושכים את הצמר גפן מהציפורן, כך לא שורטים את הציפורן ואפשר לקפל את החתיכה ולהשתמש בה שוב אם נשארו מעט שאריות צבע על הציפורן.


אני משתמשת באותה שיטה בדיוק, רק בלי נייר הכסף, עבור כל הלקים הרגילים שלי. פשוט מספיגה חתיכות קטנות של צמר גפן במסיר לק ומניחה על הציפורן למשך דקה-שתיים. בזמן הזה המסיר עדיין לא מתאדה וניתן להסיר את הלק בקלות ובלי שפשופים מיותרים.

לסיום שוטפים ידיים טוב טוב כדי להיפטר משאריות מסיר הלק ומהגליטרים הבודדים שנדבקו לאצבע, ומחזירים קצת לחות לעור עם קרם ידיים ו/או שמן ייעודי לקוטיקלות.
אני חייבת להודות שאני מדלגת הרבה פעמים על שלב הלחות כי העור שלי באיזור הידיים יחסית רך ועדין, אבל כשאני בכל זאת רוצה לפנק את העור שלי קצת יותר (למשל בחורף הנוכחי) אני משתמשת בשני מוצרים:


1. שמן קוטיקלות Avoplex של חברת OPI - שמן עם ריח מתקתק נהדר שמשקם בשניות את העור מסביב לציפורניים כשהוא צריך קצת אהבה... עליי השמן הזה עובד כמו קסם ומשפיע ממש מהר, אבל הקוטיקלות שלי בד"כ המצב מעולה (טפו טפו) ואין יותר מדי צורך לשקם אותן. אני משתמשת בו גם כשאני עושה מניקור לאמא שלי (שהידיים שלה הרבה יותר קשות ויבושת משלי) וגם היא ממש מרוצה ממנו.

2. קרם ידיים Avojuice בניחוח ginger lily* גם הוא של חברת OPI - אני משתמשת בקרם ידיים לעיתים רחוקות, ובכל זאת תמיד יש לי קרם ידיים על השולחן ובתיק לשעת הצורך. בימים האחרונים התחלתי להרגיש קצת יובש בידיים אחרי המקלחת וניסיתי למרוח את הקרם הזה של OPI לפני השינה. אהבתי מאוד את הקרם ואני חייבת לציין שהוא שונה לחלוטין מכל קרם אחר שניסיתי בעבר. נתחיל מזה שיש לו ריח מעולה של מסטיק חמוץ-מתוק, ואני ממש נהנית להסניף אותו לפני השינה...
חוץ מזה, הפורמולה שלו דלילה  מאוד (כמעט מיימית) והוא נספג מהר מאוד (עניין של שניות) לתוך העור בלי להותיר אחריו תחושה שמנונית ודביקה. מבחינתי זה יתרון - כי הידיים שלי לא צריכות המון לחות ובד"כ לוקח לקרמים רגילים יותר מדי זמן להיספג עליי. אני לא יודעת איך יגיבו בנות עם עור יבש שצריכות הרבה לחות, ואם הוא יהיה להן טוב כמו שהוא טוב לי.

הגודל הקטן (30 מ"ל) אידאלי לנשיאה בתיק והוא בהחלט יחליף את הקרם המוקטן שנמצא אצלי כרגע בתיק, כי הוא נספג הרבה יותר מהר ממנו - וזה חשוב במיוחד כשאני מחוץ לבית ואין לי זמן לחכות לספיגת הקרם לפני שאני ממשיכה בעיסוקיי.

את הקרם ניתן להשיג בנייל סטודיו ובמכונים המקצועיים. מחירו 20 ש"ח ל30 מ"ל או 65 ש"ח ל200 מ"ל.

* קרם Avojuice התקבל לסקירה

13 comments:

  1. איזה פוסט נהדר יעל, שמעתי על השיטה הזו בעבר אבל מעולם לא ראיתי מדריך מפורט אז תודה רבה!
    נ.ב. אחלה שיר יש לשאקירה, אבל הקליפ נוראי.

    ReplyDelete
  2. אחת השיטות היעילות!!! מכירה אותה אבל יופי של מדריך :)

    ReplyDelete
  3. נשמע מזה חתיכת סיפור. מעדיפה ל"האבק" כמה שניות עם מסיר לק מאשר כל ה"טררם" הזה. כל הכבוד לך! אני סוגדת לאנשים בעלי סובלנות כי ממש אין לי.
    אגב, פוסט הכי מושקע שיש.

    ReplyDelete
    Replies
    1. זה הרבה יותר פשוט ממה שזה נשמע, סתם חילקתי את זה להמון שלבים אבל התהליך עצמו לוקח דקה-שתיים, ועוד כמה דקות של המתנה

      Delete
  4. הסבר מצויין! :) גם אני משתמשת בשיטה הזאת וכמו שאמרת גם על לק רגיל ללא הנייר כסף. זה פשוט הרבה יותר אפקטיבי ומוצלח :)

    ReplyDelete
  5. מועיל ביותר! ♡ הרגת אותי מצחוק עם התמונה של "הזמרת האהובה בלופ" שבת שלום יקירה

    ReplyDelete
  6. אני תמיד מתעצלת לעשות את התהליך ומוצאת את עצמי משפשפשת ומקללת תוך כדי. אולי הגיע הזמן ליישם...

    ReplyDelete
  7. נסי ותהני ;) זה כל כך מקל את כל התהליך

    ReplyDelete
  8. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete

linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...