Tuesday, February 10, 2015

מויו לונדון וכל מה שצריך לדעת על חותמות ציפורניים

היי לכן!
הפוסט הזה הוא פוסט שביקשו ממני כבר המון פעמים ורק עכשיו אני מספיקה להגיע אליו. כמה קלאסי שדווקא בתקופת המבחנים אני אמצא את עצמי מצלמת הרבה יותר סרטונים מהרגיל ומשקיעה בפוסטים שיושבים כבר נצח בתיקיית הטיוטות...

נדמה שבזמן האחרון חותמות ציפורניים הפכו מ"סוד" שידוע רק למכורות לק כבדות למשהו שנמצא בתודעה של הרבה מאוד מבנות ישראל. חלק גדול מההייפ נוצר בזכות הגעתו לארץ של מותג החותמות MoYou London*, שנמכר דרך האתר http://www.talktothehand.co.il/

בפוסט הזה אני ארכז הסברים בסיסיים, מדריכים מצולמים, המלצות למוצרים, שאלות נפוצות - ולמעשה כל מה שתרצו לדעת על חותמות ציפורניים.

החתמה בעזרת דסקית Hipster 08 של חברת MoYou London

אז אם הנושא מעניין אתכן - פשוט תמשיכו לקרוא אחרי הקפיצה!


אז מה זה בעצם חותמות ציפורניים?

נתחיל מהבסיס - מדובר בדסקיות מטאליות שעליהן חרוטים דוגמאות וציורים שונים, שאותם ניתן להעביר לציפורן בעזרת לק.
איך עושים את זה?
מורחים מעט לק על החריטה, בעזרת גורף מוודאים שהלק נכנס לכל החריצים, ואז מרימים אותו בעזרת כרית ההחתמה ומעבירים לציפורן.
נשמע מסובך, אבל זה פשוט מאוד, ובהמשך הפוסט תוכלו לראות כמה סרטוני הדרכה שהכנתי בנושא.

דסקיות החתמה של Bundle Monster
לפני שנקפוץ להדרכה, נישאר ברשותכן עוד קצת בשלב הבסיס, עם כמה שאלות ותשובות בסיסיות.

FAQ - Frequently Asked Questions

Q: איפה משיגים את הציוד להחתמה? 
A: דוגמאות ליצרנים של דסקיות החתמה: MoYouBundle MonsterPueenWistoniaNailz Craze ועוד ועוד....
אני לא ממליצה לקנות את הדסקיות שמוכרים בוואו כי הן לא איכותיות מספיק והחריטה לא עמוקה. לגבי ביוטיקר - יש להם כמה דסקיות מצויינות וכמה שזהות לדסקיות הגרועות שקונים בוואו. הדסקיות הטובות הן דסקיות החיקוי של קונאד, והן נראות ככה:

קרדיט תמונה: http://justforfunnailblog.blogspot.co.il/2013/08/stamping-plates-from-beautycare.html
בדרך כלל באתרים ובחנויות שמוכרים את הדסקיות יהיה ניתן לקנות גם כרית החתמה. יש סוגים שונים של כריות, ולכל אחת נוח לעבוד עם סוג אחר. נפרט על כך יותר בהמשך...
את הגורף לא צריך לקנות במיוחד ואפשר להשתמש בכרטיס אשראי/חבר מועדון ישן. זה אפילו עדיף על השימוש בגורף המתכתתי שמגיע עם חלק מהדסקיות, כיוון שהגורף המתכתי שורט את הדסקית.

Q: אפשר להשתמש בכל לק שנרצה?
A: לא. לק שיתאים להחתמה הוא לק אטום בשכבה אחת, שלא מתייבש מהר מדי, ושאינו דליל מדי. כמה שיותר סמיך ואטום יותר טוב. הרבה לקים מטאליים מתאימים למשימה.
לא כדאי להשתמש בלק יקר מדי, כי ההחתמה "מבזבזת" די הרבה לק, ולכן עדיף למצוא לקים זולים שעושים את העבודה. כאלה שלא נתקמצן עליהם.

Q: אז צריך לקנות לקים מיוחדים של חברה מתמחה?
A: ממש לא. יש המון לקים רגילים שיתאימו למלאכה. הלק הראשון שעולה לי לראש בכל פעם שמבקשים ממני המלצה הוא השחור של וואו - מס' 393. מדובר בלק שחור אטום וסמיך שמשרת אותי נאמנה במשך המון זמן. הוא מעולה למי שרוצה להתחיל להתנסות, כיוון שהוא זול ואיכותי מאוד.

דוגמא מדסקית hehe002 בעזרת הלק השחור של וואו, מס' 393

Q: אפשר להחתים עם כל צבע שנרצה?
A: לא ממש. כדי שייראו את ההחתמה שלכן, עדיף להחתים בעזרת לק כהה, על רקע בהיר. אם בכל זאת תרצו להחתים על רקע כהה, מומלץ להשתמש בלק מטאלי - כי הנצנוץ שלו יבלוט ולא ייבלע בעיצוב.

אבל אם ממש חשקה נפשכן בהחתמה בצבע ורוד פסטלי בהיר על רקע שחור, יש פתרון. חברת Mundo de Unas המקסיקנית מוכרת לקים פיגמנטיים במיוחד שבולטים מעל כל צבע בסיס. אני לא קניתי אותם בעצמי אבל האינטרנט מלא במשתמשות מרוצות.

קרדיט תמונה: http://lindseyrivait.com/lacquer/2014/08/multi-colour-nail-stamping-fun-with-mundo-de-unas/

בהמשך הפוסט תמצאו רשימת לקים מומלצים.

Q: איך בוחרים כרית ההחתמה? מה ההבדלים בין הסוגים השונים? 
A: עולם כריות ההחתמה מתחלק לשני סוגים עיקריים: כריות קשיחות וכריות רכות (המכונות "חותמות מרשמלו"). שני הסוגים עובדים מצויין, אבל לכל נייליסטה יש העדפה משלה. אני למשל, מעדיפה את החותמות הקשות לצורך החתמה הפוכה (הסבר בהמשך) ואת הרכות לצורך החתמה רגילה.
אבל גם כאן יש יוצאים מן הכלל - ויש דסקיות שבהן אני מעדיפה לעבוד עם החותמת הקשה כיוון שהרכה לא מצליחה לאסוף את התמונה. אני אסביר על כך בהמשך.

Q: אוקיי, אז איזו חותמת כדאי לי לקנות?
A: החותמות הרכות עובדות טוב רק כאשר הדסקית חרוטה עמוק, למשל הדסקיות של MoYou. דסקיות קצת פחות איכותיות לא מסתדרות טוב עם החותמות הרכות, וכשעובדים איתן מומלץ להשתמש בחותמת הקשה יותר.

למה?
מכיוון שעם החותמת הרכה אנחנו לא מפעילים הרבה לחץ, אלא מניחים אותה בעדינות על דסקית ההחתמה והיא ישר אוספת אליה את הלק. אם הדסקית לא חרוטה מספיק עמוק, נצטרך להפעיל יותר לחץ, החותמת תתרחב ותרחיב יחד איתה את הדוגמא - שתאבד מהפרופורציה המקורית שלה.

אז מה זה בעצם אומר?
זה אומר שעבור דסקיות איכותיות, אני מוצאת שהרבה יותר קל לעבוד עם החותמת הרכה. אבל עבור דסקיות קצת פחות איכותיות, שדורשות הפעלת לחץ כדי לאסוף את הדוגמא מהדסקית, עדיף להשתמש בחותמת הקשה שלא תתעוות כשמפעילים עליה לחץ.

זה גם אומר שכשמחתימים עם החותמת הרכה צריך לנקות את הדסקית עם אציטון בין החתמה להחתמה, כי הלק שנשאר בחריצים בעצם עושה אותם פחות עמוקים והדוגמא לא עוברת לכרית. הבעייה לא מתרחשת בחותמות הקשות יותר, ואיתן ניתן לנקות את הדסקית בתדירות נמוכה יותר (פעם ב3-4 אצבעות).

Q: אז למה בכלל לקנות את חותמת המרשמלו אם יש לה כל כך הרבה חסרונות?
התשובה פשוטה - להחתמות רגילות עם דסקיות איכותיות, הרבה יותר קל לעבוד עם המרשמלו, והרבה יותר קל לדאוג שהדוגמא תעבור לציפורן בצורה ישרה ולא באלכסון, כיוון שאנחנו ממקמים את הציפורן בדיוק איפה שרצינו על הדוגמא. בניגוד לעבודה עם הכריות הקשות יותר, שם אנחנו ממקמים את הכרית על הציפורן ואין לנו אפשרות לראות בדיוק איפה הדוגמא תתמקם.

עוד שימוש ייחודי לחותמת המרשמלו הוא היכולת לשנות גודל של תמונה. כבר ציינתי שאם מפעילים עליה יותר מדי לחץ החותמת מתרחבת ומרחיבה את התמונה, אבל זה לא תמיד חיסרון.
לפעמים יש דוגמאות קטנות מדי לכל הציפורן (במיוחד כשמנסים להחתים על האגודל) ולפעמים יש חותמות גדולות מדי. בעזרת החותמת הרכה ניתן לשנות את גודל הדוגמא כך שתתאים לציפורן שלנו. ככה עושים את זה.

Q: השתכנעתי, אני רוצה לקנות את שני הסוגים. איפה מוכרים אותן?
A: את החותמות הקשות ניתן למצוא כמעט בכל מקום והן עולות גרושים. ניתן להשיג אותן בחנויות בסגנון וואו/ביוטיקר/סקארה, או באתרים סיניים כמו bornprettystore.com או lightinthebox, וכמובן שגם באיביי. הן בדרך כלל מגיעות בצבע ורוד, כך שקל לזהות אותן. חפשו nail stamper בשורת החיפוש באתר הרלוונטי.
אם תחליטו לקנות בBornPrettyStore אתן מוזמנות להשתמש בקוד ההנחה שלי, לקבלת 10% הנחה YAEX31.

את החותמות הרכות ניתן למצוא באתרים מתמחים יותר והן עולות יותר כסף. אני קיבלתי את שלי להתנסות מהאתר Talk To The Hand שמוכר את מוצרי MoYou. כל החותמות באתר הן מסוג המרשמלו.

Q: עכשיו אחרי שקניתי דסקית וחותמת, איפה משיגים לק להחתמה?
אני מצרפת לכן כאן רשימת לקים מומלצים להחתמות, באדיבות הקבוצה המהממת "פינת הלק היומית" בפייסבוק:


לקריאת הקובץ המלא ולעדכון המלצות משלכן:
https://docs.google.com/spreadsheets/d/1_76EBq3xFz8fmC2mi48k6L-6uUW-oSyKBrsAxa2wJ5U/edit#gid=0

Q: הלק לא עבר לכרית ההחתמה... מה יכולה להיות הבעייה?
A: יש כמה אפשרויות:
     1. לא הסרת את הניילון המגן מהדסקית
     2. עבדת לאט מדי והלק התייבש
     3. השתמשת בלק דליל מדי או לא מספיק פיגמנטי
     4. הדסקית לא איכותית והחריצים לא עמוקים מספיק.
     5. אם מדובר בחותמת מרשמלו, לפעמים צריך לשייף אותה מעט או לשפשף עם ספוג הפלא עד שהיא מפסיקה להבריק (תודה לקוראות סיון ועדי)

ועכשיו הגענו לרגע האמת! איך מחתימים?!

קודם כל חשוב לציין שכל התהליך צריך להיות מאוד מאוד מהיר, כדי שהלק לא יתייבש, וצריך להתאמן עד שמגיעים לתוצאה הרצויה.

תצטרכו: דסקית החתמה, כרית החתמה, גורף (כרטיס אשראי ישן), אציטון, צמר גפן, מקלוני צמר גפן וסלוטייפ. למהדרין: גם מברשת דקה לניקוי. 

1. מתחילים בהכנת הציפורן: מורחים צבע בסיס ונותנים לו להתייבש לחלוטין. אם הלק לא יהיה 100% יבש, ברגע שנפעיל על הציפורן לחץ עם החותמת, הכרית תקמט אותו והלק ייהרס. אפשר למרוח מייבש לק כדי לזרז את העניין, וזה גם יעזור לנו בהמשך אם יהיו טעויות שנרצה לתקן.

2. לוקחים את הדסקית הרצויה ומוודאים שהסרנו ממנה את הניילון המגן. הניילון הזה הוא בדרך כלל כחול או שקוף, ואם לא מסירים אותו החריצים לא מספיק בולטים, והלק לא ייתפס בהם.

3. נבחר את הדוגמא הרצויה. יש דוגמאות גדולות, שאפשר לכסות איתן את כל הציפורן, ודוגמאות קטנות יותר.
אם את רק מתחילה להחתים, אני ממליצה להתחיל בחותמות קטנות. מצד אחד, הדוגמאות הקטנות דורשות דיוק מסויים במיקום החותמת בדיוק במקום הנכון. מצד שני, אם מפשלים בחותמת קטנה, יותר קל לנקות אותה.

4. מורחים לק על הדוגמא ומשתמשים בכרטיס אשראי ישן על מנת לגרוף אותו ולוודא שייכנס לכל החריצים. לבנות מתחילות אני ממליצה לבחור בדוגמא קטנה, ולא בכזאת שמכסה את כל הציפורן, כך יהיה לכן יותר קל לשלוט במיקום הציור על הציפורן.

5. מעבירים את הלק לכרית ההחתמה. אם בחרתן לעבוד עם המרשמלו, מספיקה לחיצה קלה כדי שהדוגמא תעבור. אם בחרתן לעבוד עם החותמת הקשה יותר, מומלץ לגלגל את החותמת על הדוגמא תוך הפעלת לחץ. תראו דוגמא לכך בסרטונים בהמשך.

6. אחרי שהעברנו את התמונה מסתכלים על הכרית כדי לוודא שהדוגמא עברה בשלמותה, ומעבירים לציפורן, מהר לפני שהלק יספיק להתייבש.
יש כמה דרכים להעברה לציפורן, וכל אחת עושה את זה בדרך שנוחה לה: גלגול החותמת מצד לצד, הצמדת החותמת לציפורן, הצמדת הציפורן לחותמת...
זה משהו שקצת קשה לתאר בכתב, אבל אני ממליצה להסתכל בסרטונים ולמצוא את השיטה שעובדת לכן. בדרך כלל ההעברה לציפורן מתבצעת בדיוק באותה ההדרך שבה אספנו את הלק מהדסקית.

ככה אני עושה את זה:
עם החותמת הקשיחה אני בד"כ מצמידה את החותמת לאחד הצדדים של הציפורן, ומגלגלת אותה עד הסוף. אני מזיזה גם את הציפורן וגם את החותמת, ומנסה להעביר את הדוגמא בזווית הרצויה.

עם חותמת המרשמלו אני פשוט תוקעת את הציפורן על החלק הרצוי של הדוגמא וגורמת לה לשקוע בתוך הכרית כך שהדוגמא תכסה אותה.

ואם בכל זאת לא ממש הצליח לך....
זוכרת שמרחנו טופ מייבש לפני ההחתמה? מעולה.
המייבש עוזר לתקן טעויות החתמה. אם אתן לא מרוצות מההחתמה שיצאה לכן, אפשר לטבול מקלון אוזניים באציטון ולעבור בעדינות על ההחתמה. לק הבסיס לא ייפגע כי המייבש משמש מעין שכבת מגן, כך שרק ההחתמה תרד, ואפשר לנסות ולהחתים שוב.

7. אחרי שהחתמנו צריך לנקות. כדי לנקות את שאריות ההחתמה שהצטברו על העור מסביב לציפורן, בשלב הראשון מומלץ להשתמש בסלוטייפ ובעזרתו לאסוף את החומר מכרית ההחתמה עצמה ומהעור מסביב לציפורן. לאחר מכן אפשר להמשיך לניקוי יסודי יותר עם מקלון אוזניים או מברשת דקה שטבולים באציטון.
כדי לנקות את הדסקית נשתמש באציטון וצמר גפן. כפי שציינתי קודם, אם משתמשים בחותמת מרשמלו צריך לנקות את הדסקית בין החתמה להחתמה ואם משתמשים בחותמת קשיחה אפשר לנקות אחרי 3-4 החתמות רצופות.

8. עכשיו הגיע הזמן למרוח טופ. אני ממליצה לחכות כמה דקות ולתת ללק להתייבש באופן טבעי ורק אז למרוח את הטופ, כדי שלא יקלקל את העיצוב.
כשמורחים את המייבש, נעבוד בשכבה עבה יחסית - כך שסיבי המברשת לא ייגעו בציפורן, כי זה בעצם מה שמורח את העיצוב.
עוד טיפ חשוב הוא לא למרוח פעמיים על אותו איזור בציפורן, כי גם זה גורם למריחת התמונה. 
אם יש לכן ספריי לייבוש או טיפות ייבוש אפשר להשתמש בהן לפני מריחת הטופ כדי לוודא שההחתמה התייבשה לחלוטין ולא תימרח כשנוסיף את הטופ.

נראה לי שהבנתי... יש לך את זה ביותר מוחשי?....

צילמתי בעבר כמה סרטוני הדרכה לעבודה עם חותמות, החל מרמת המתחילים ועד לרמה מתקדמת יותר. אומרים שתמונה שווה 1000 מילים ואני חושבת שסרטון שווה 1000 תמונות, אז אני מקווה שהסרטונים האלה יעזרו להמחיש לכן את כל ההסברים שכתבתי עד כה.

סרטון הדרכה בסיסי עם כל המוצרים שתצטרכו והמלצות על סוגי לקים שיעבדו ואיך בדיוק להחתים:


סרטון הדרכה מתקדם יותר, עם החתמה רגילה ועם החתמה הפוכה:


קצרצר אינסטגרם להמחשת ההבדל בין החותמת הרכה של MoYou לבין החותמת הקשיחה הרגילה. ניתן לראות שבחותמת של MoYou אני לא מפעילה לחץ בעזרת החותמת, אלא דוחפת את הציפורן פנימה. לעומת זאת בחתמת הקשיחה אני צריכה להפעיל יותר לחץ בעזרת החותמת על הציפורן, כפי שראיתן בשני הסרטונים שצירפתי כאן למעלה.

A video posted by Yael (@paint_them_all) on

זהו בגדול, נראה לי שכיסיתי את רוב הנושאים אבל אם יש לכן שאלות או תוספות, אני אשמח מאוד לקרוא את התגובות שלכן!

אם תרצו לראות דוגמאות לעיצובי חותמות שעשיתי בעבר, אתן מוזמנות לדפדף בתגית Stamping בבלוג או להציץ בעמוד האינסטגרם שלי.

* מוצרי MoYou התקבלו לסקירה

13 comments:

  1. הפוסט תוייק ונשמר בארכיון. אני והחתמות כנראה לא נועדנו זה לזו, אבל יש מצב שבזכות הפוסט הזה דברים יראו אחרת. תודה לך!

    ReplyDelete
    Replies
    1. מקווה שיצליח לך! חשוב לנסות ולא להתייאש, בסוף זה נקלט!

      Delete
  2. כל הכבוד על ההשקעה המטורפת! ממש דוקטורט שלם :)

    ReplyDelete
  3. אני תמיד רואה ומקנאה בעיצובים המרהיבים שאני רואה באינטרנט, ותמיד תהיתי איך זה קורה בפועל - מושם מה פספסתי שיש את כל עניין החותמת עצמה וחשבתי ש״מחתימים״ עם השבלונות :)
    סרטונים מעולים ביותר!!!

    ReplyDelete
  4. מצטרפת לכל מה שכתבת! אחלה פוסט!

    ReplyDelete
  5. וואו, איזה פוסט אינפורמטיבי ומעולה.
    פעם הייתי מטורפת על עיצובי ציפורניים ואז מתישהו הטירוף הזה עבר לי, עכשיו בא לי לקנות את הדיסקיות וכריות ההחתמה ולנסות אותן בעצמי.
    הבעיה היחידה - הציפורניים שלי קצרצרות ולא מוכנות להתארך....

    ReplyDelete
    Replies
    1. אולי שווה לנסות מחזק?
      בכל אופן יש עיצובים שייראו מעולה גם על ציפורניים קצרות :)

      Delete
  6. וואו, איזה פוסט מעולה! נראה לי באמת שכיסית הכל. כל הכבוד על ההשקעה המטורפת

    ReplyDelete
  7. יש לקים שהם סוג של גליטר זה יכול לעבוד גם על זה?

    ReplyDelete

linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...